terug naar alle events

The Human Factor

Woensdag 20 november 2019
Volg FD BNR LIVE
Delen

Verslag

Je bent jong, ambitieus en wil je horizon verbreden. Waar kan dat beter dan bij The Human Factor? Ook bij de derde editie van het carrière-event op woensdag 20 november werden jong talent en werkgevers in topfuncties bij elkaar gebracht. “Heel bijzonder om mensen die onbereikbaar lijken nu gewoon te kunnen spreken!”, klonk het na afloop.

Momenteel zijn er ruim 264.000 vacatures in Nederland, aldus het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het kan een klus zijn om de juiste baan eruit te pikken en je te presenteren op de arbeidsmarkt. Het Financieele Dagblad en de Knowledge Mile helpen studenten en young professionals graag een handje. Het concept van The Human Factor bleek wederom een succes: topmensen van bedrijven aan de Knowledge Mile die op laagdrempelige wijze over hun bedrijf vertellen en direct een vacature pitchen, zonder tussenkomst van recruiters of hr-adviseurs. De kracht van het event schuilt voornamelijk in de borrel, waar je de werkgevers kunt aanschieten om verder te praten.

 

Rabobank kijkt verder dan financieel resultaat

Barbara Baarsma trapte de avond in café-restaurant Dauphine af. De directievoorzitter van de Rabobank in Amsterdam stapte drie jaar geleden heel bewust over naar de bank. “Het vertrouwen in banken was enorm gedaald. Ik wil het vertrouwen proberen terug te winnen en kan dat voor mijn gevoel het beste doen bij de Rabobank, een coöperatie zonder aandeelhouders. Bij deze bank gaat het niet alleen om het financiële resultaat.” Rabobank heeft vier uitgangspunten: duurzaamheid, innovatieve en circulaire investeringen, kortere ketens (bijvoorbeeld meer marge bij de boer, zodat hij kan investeren in dier en welzijn) en het vergroten van kansgelijkheid via het onderwijs. Vacature: Traineeship

 

FCB Amsterdam is nooit uitgeleerd

 Voor Jos Vis, president en CEO bij FCB Amsterdam, is werkplezier heel belangrijk. “Ik heb altijd gedaan wat ik leuk vind.” Op dit moment staat hij aan het hoofd van het internationaal befaamde reclamebureau. “We bedenken onder meer slogans voor de overheid en merken als Nespresso, Vichy en easyJet. ‘Van A naar Beter’ is bijvoorbeeld van ons.” Binnen het bedrijf staat duurzame creativiteit voorop: slogans die jarenlang meegaan. Daarnaast leeft FCB Amsterdam volgens het motto ‘We are never finished’. “Je hoeft op je dertigste echt nog geen glansrijke carrière en koophuis te hebben. Succes zit ‘m vooral in kennis en in principe ben je nooit uitgeleerd.” Vacatures: DTP’er, editor en strateeg (stage lopen kan ook)

 

Company.info moet vooral relevant zijn

Verantwoordelijkheid nemen en eigenaarschap, twee belangrijke kerneigenschappen van medewerkers bij Company.info. “Maar de focus moet niet alleen op de eigen functie liggen. Je dient ook rekening te houden met de rest van het bedrijf en de klant. Waar het kan, helpen we elkaar”, vertelt CTO Henk Pijper van het Amsterdamse bedrijf dat marktleider is van bedrijfsinformatie voor de zakelijke professional. “We zijn een snelgroeiend, internationaal team en werken bijvoorbeeld samen met Famed, Essent en Vodafone/Ziggo. Voor ons is de factor ‘relevantie’ onmisbaar. We delen bedrijfsinformatie enkel op momenten wanneer het relevant is voor verschillende partijen. Alleen dan kunnen we van toegevoegde waarde zijn om bedrijven bij elkaar te brengen.” Vacature: Marketing Intelligence Specialist

 

The Student Hotel is er voor de eeuwige student

 Student ben je niet voor even, maar voor het leven. Daar gelooft The Student Hotel in ieder geval in. “Voor ons is een student iemand met een open mindset, die nooit is uitgeleerd en van aanpakken houdt. Dat kan dus net zo goed iemand zijn van tachtig jaar”, lacht Chief Corporate Services Lucas Rijckmans. “Wij willen mensen bij elkaar brengen, daarom zijn onze lobby’s en studieruimtes lekker groot. Studenten moeten niet aan hun hotelkamers blijven plakken.” The Student Hotel – een combinatie van een hotel en studentenaccommodatie – wil studenten inspireren en zichzelf laten ontdekken. “Hiervoor nodigen we geregeld gastsprekers uit en organiseren we verschillende events.” Vacature: International Tax Manager (ook andere vacatures en stages)

 

Turner & Townsend noemt zich een best kept secret

Turner & Townsend, volgens Manager Director NL Luke Bartolo één van de best kept secrets. “Niet iedereen kent ons nog, hoewel we wereldwijd actief zijn.” Het consultancybureau is gespecialiseerd in infrastructuur en onroerend goed. Op dit moment is het bijvoorbeeld betrokken bij de bouw van een nieuwe terminal op Schiphol. “Waarde creëren, kwaliteit leveren en het verschil maken vinden we als bedrijf belangrijk. We willen de werkomgeving van onze klanten verbeteren. Duurzaamheid speelt daar zeker een rol in. We willen onze klanten bewustmaken van het veranderende klimaat en onze footprint verkleinen.” Vacature: Junior Consultant (ook andere vacatures)

 

Vol inspiratie en met visitekaartjes naar huis

 “Ik ga vol inspiratie naar huis”, zegt studente Nina na afloop van The Human Factor. “Super leuk om al die persoonlijke verhalen te horen, dat maakt een bedrijf meteen wat menselijker. Anders blijft het zo abstract en ver van je afstaan.” Ook Iris is enthousiast. Als young professional heeft ze al enige ervaring op de arbeidsmarkt. “Wat The Human Factor nuttig maakt, is dat er echte vacatures voorbijkomen in plaats van promotiepraatjes.” Student Berry kwam “redelijk blanco” naar het evenement, maar werd positief verrast. “Grote bedrijven presenteren zich niet zo vaak op deze manier: open, toegankelijk en met een lijstje aan vacatures. Turner & Townsend sprong er voor mij uit. Ik heb tijdens de borrel Luke’s kaartje gekregen en ga hem zeker een keer bellen!”

Verslag door Liza Verheijke.

Lees meer
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys
Copyright: Sander Nieuwenhuys

Moderator & Keynote

Elfanie toe Laer

Journalist bij Het Financieele Dagblad

Elfanie toe Laer is redacteur bij het FD, waar zij schrijft over de arbeidsmarkt. Eerder werkte zij onder andere als verslaggever bij BNR Nieuwsradio.

Sophie van Gool

Eigenaar van Moonshot Diversity & Inclusion

Na 5 jaar bij Boston Consultancy Group op een missie om, met Moonshot Diversity & Inclusion, de gender- en diversiteitsgap te  dichten.

Pitchers

Barbara Baarsma

Directievoorzitter Rabobank Amsterdam

Sinds 2016 actief bij de Rabobank. Econome, hoogleraar, bestuurder en adviseur in verschillende nevenfuncties voor o.a. UvA, DNB en SER.

Luke Bartolo

Manager Director NL bij Turner & Townsend

In 8 jaar van project manager tot managing director Nederland van Turner & Townsend gewerkt.  De multinationale consultancy is gespecialiseerd in infrastructuur en onroerend goed.

Henk Pijper

CTO bij Company.info

Bijna 3 jaar CTO bij Company.Info. Het Amsterdamse bedrijf is marktleider van bedrijfsinformatie voor de zakelijke professional met internationale groeiambitie.

Lucas Rijckmans

Chief Corporate Services bij The Student Hotel

Verantwoordelijk voor Legal & Compliance, Risk Management en meer voor dit creatieve hotel-concept. The Student Hotel is een gelauwerde fusie tussen een studentenaccommodatie en hotel.

Jos Vis

President & CEO bij FCB Amsterdam

Al 6 jaar president en sinds kort franchise-eigenaar van FCB Amsterdam. FCB is een internationaal top-10 reclamebureau.

Programma

Inloop
Start programma
Borrel

Locatie

Dauphine

Prins Bernhardplein 175, 1097 BL Amsterdam

Plan uw route

Het BNR auditorium is gevestigd achterin café-restaurant Dauphine. Café-restaurant Dauphine ligt direct tegenover NS-station Amsterdam Amstel en is dus uitstekend bereikbaar per openbaar vervoer. Er is een parkeergarage (betaald parkeren), maar vol=vol.

Partners

Onderstaande informatie is afkomstig van onze partners

Een sterke business community, creatieve studenten, toonaangevend praktijkonderzoek, young professionals en startups, en unieke venues, horeca, verblijf- en werklocaties. Deze ingrediënten maken de Knowledge Mile tot internationaal toonaangevende business community en innovatiedistrict in het hart van Amsterdam. Innovators van het Amstelplein tot en met het stadhuis van Amsterdam brengen mensen en organisaties samen om de omgeving te transformeren van grijs, versteend en vervuilend tot groen, gezond en duurzaam.

Andere events